Geoblog.pl    zbigniewbalke    Podróże    Indie 2015    Indie 2015

Indie
Indie, Madurai

05.02.2015 Madurai
Z Rameswaram do Madurai jedziemy pociągiem ok 6 godzin.
Mamy tu zarezerwowany Internationa Hotel na 4 dni [750 rupii doba]. Międzynarodowy to on jest tylko z nazwy. Zdjęcia pokoi zamieszczone w Booking.com zgadzają się tylko z elewacją hotelu i recepcją. Pokój dawno nie malowany, brudna odrapana łazienka. Ponadto obiecują internet w każdym pokoju a jest tylko w recepcji. Z tego powodu żądamy zwrotu pieniędzy,
chcemy się wyprowadzić. Dostajemy do pokoju ruter i nie policzylono nam 19% taxu.
Czas mieliśmy przeznaczyć na zwiedzanie 2 Świątyń Meerakshiamman i Kudal Algar Perumal i przede wszystkim zakupy. To drugie okazało się niemożliwe.
Wokół Meerakshiamman Templ jest olbrzymi bazar na którym są setki sklepów z odzieżą w których można wybrać materiał i zlecić uszycie różnych fatałaszków. Przy maszynach do szycia siedzą setki krawców gotowych do uszycia koszuli, sukienki w ciągu godziny. Są też sklepy z butami, sportowe, z pamiątkami itp.
Na zasadzie ,,osiołkowi w żłobie dano" nie mogliśmy dokonać wyboru. Dopiero na drugi dzień na chłodno robimy jakieś zakupy.
Znaleźliśmy supermarket z odzieżą na przedmieściach, ale wystawiały się tam markowe firmy znane w Europie. Ceny tam były już nie tak atrakcyjne.
Dużym zagrożeniem dla mnie były tanie kurczaki z rożna [1/2 kurczaka 125 rupii] Nie sposób przejść obojętnie koło czegoś takiego a miałem się odchudzać...
Od kilku dni mam kłopoty z połączeniem się z mojego laptopa do sieci hotelowych. Znalazłem serwis Della.
Facet w parę minut przebierając śniadymi palcami po klawiaturze połączy się z siecią. Coś mi tam tłumaczył.
Po powrocie do hotelu problem pozostał. Widać moje palce są niezbyt śniade.
Rzeczywiście obie Świątynie szczególnie ta pierwsza większa są imponujące. Wstęp 100 rupii, kamery do depozytu i obowiązkowe długie spodnie.
Różnią się od innych ale zbyt wielka ilość świątyń w tak krótkim czasie pozbawiła mnie wrażliwości na szczegóły.
Ja z radością powitałem koniec pobytu w Madurai, Zbyszek natomiast kocha przeglądanie półek sklepowych
Już pierwszego dnia kupiliśmy na dworcu bilety na przejazd do Kanyakumari. Bilety sleeper 2 klasa z klimatyzacja po 635 rupii.