Geoblog.pl    zbigniewbalke    Podróże     Ukraina, Bułgaria, Turcja, Gruzja, Krym    Turcja

Turcja

Turcja, İstanbul

Wpadliśmy na pomysł że skoro jesteśmy tak blisko granicy Tureckiej, to warto wyskoczyc tam na pare dni. Zostawiamy samochód na parkingu hotelowym i autobusem ruszmy do Stambułu, to w końcu tylko noc w autobusie.
W Stambule zatrzymujemy sie w znalezionym wcześniej w internecie hostelu Old City Hostel [10 EUR łóżko ze śniadaniem]
Polecam, sala 10 łóżek, czysta pościel, łązienka, ciepła woda, internet free. Hostel położony w sercu turystycznej dzielnicy 300m od Hagia Sofia. Srodek maja a tu ciepełko +25C. Znalezliśmy niedaleko dworca autobusowego tanią restauracyjke gdzie jadaliśmy obiado-kolacje. Przez te pare dni zaprzyjażniliśmy się z właścicielem, serwował nam co dzień inne tureckie dania wg własnego uznania.
Od rana do zmroku zwiedzamy chrzescijański kościół - muzeum Hagia Sophia, Meczet Sultan Ahmet, liczne parki z fontannami, stare mury miejskie. Jeden dzień poświecamy na zwiedzanie części miasta po drugiej stronie Bosforu, most przez cieśnine oblepiony wędkarzami przechodzimy pieszo. Codziennie pare godzin spędzamy w Grand Bazar...
Te parę dni w Stambule na długo pozostana w pamięci.