Geoblog.pl    zbigniewbalke    Podróże    AZJA 2011    Adelaida

Adelaida

Australia
Australia, Adelaide

Adelaida - 27.10.11 Jest to juz moj drugi pobyt w Australi. Poprzednim razem 3 lata temu bylem przez ponad miesiac. Zwiedzilem wtedy Melbourne [ciekawa droga nad oceanem z Adelaidy], 2 tygodnie na Tasmani, Cairns i tydzien w Sydney, Jestem juz ponad 2 tygodnie w Adelaidzie. Zatrzymalem sie u przyjaciol. Mimo ze Adelaida tak jak i cala Australia jest bardzo droga to dzieki pomocy przyjaciol mam mozliwosc zwiedzenie Poludniowej Australi. Przez pierwsze dni zwiedzalem samo miasto - City jak i czesc wypoczynkowa Glenelg. Bylem tez w Murray Bridge nad rzeka Murray na rybach [bez powodzenia] i w Noarlunga na kalmarach. Z dalszych wyjazdow bylem w Viktor Harbour i Cape Jervis skad odchodza promy na Kangaroo Island . Wycieczka na Kangaroo Island watpliwa z powodu wysokoch cen na prom. Zwiedzilem tez male miasteczko - muzeum Hahndorf w ktorym mieszkaja potomkowie osadnikow z Niemiec. Drugi wyjazd na ryby do Murray Bridge udal sie, zlapalem 5 duzych karpi [uznawanych tu za rybi chwast]. Przyzwyczajony do ciaglego zmieniania miejsca pobytu ciagnie mnie poza Adelaide. Chodzi mi po glowie pomysl zeby przejsc choc kawalek Heysen Trail. Jest to wytyczona trasa trekingowa w Poludniowej Australi dlugosci 1200 km. Wiedzie ona od Cape Jervis w zatoce Sw. Wincenta az w gory Flingers Ranges. Najwieksza trudnosc to obudzone juz ze snu weze i calkowity brak wody pitnej na trasie. W moich planach jest odcinek z Cape Jervis do Victor Harbour dl 75 km. Przewiduje sie na przejscie 5 dni i trzeba zabrac minimum 5 l wody do picia . Trzeba zabrac jeszcze namiot, spiwor i jedzenie razem ok 15 kg. Musze to jeszcze przemyslec. Czasu jest niewiele bo juz w listopadzie niektore odcinki sa zamkniete [niebezpieczenstwo pozarow] Na poczatek wybiore sie na moze nie latwiejszy ale lezacy blisko Adelaidy Yurrebilla Trail. Mozna pokonywac krotkie odcinki [po 10 - 17 km] i na noc wracac do Adelaidy. Chcialbym tez wyjechac nieco dalej i pomieszkac troche pod namiotem na jakims kampingu w gorach czy nad morzem. Mam jeszcze miesiac do wyjazdu i duzo planow.