Geoblog.pl    zbigniewbalke    Podróże    AZJA 2011    Erlian

Chiny
Chiny, Erlian Yanchang

Ulan Bator - Erlian - 22.08.11
Do Erlian - pierwszego miasta po stronie chinskiej jade pociagiem. Wygodny 4 osobowy przedzial cupe. W Dzymyn-uud odprawa mongolska, a po przejechaniu granicy w Erlian odprawa chinska. Wszystko to trwa ok 4 godz.
W Erlian wsiada sie do sleepr busa i po 12 godz nocnej wygodnej jazdy [cala droge spalem]jest sie w Beijin [Pekin]. Wysadzaja nas na obrzezach miasta. Z polsko - holenderska para bierzemy taksi do hostelu. [po 20 pln]. Mialem zarezerwowany wczesniej hostel "1 Hoi Inn". Trafilem doskonale, hostel jeden z lepszych w jakich dotad spalem. Lozko w duzej sali 6 osobowej z duza lazienka 10 usd.
Pierwszy dzien odpoczynek, podjadanie w malych barach i wizyta w aptece. Trzeba bylo zobaczyc jak demonstrowalem im co mi dolega. Lekarstwa chinskie sa ochydne to prawda, ale i skuteczne. Dzis czuje sie niezle.
Jestem po wyjezdzie na Wielki Mur. Niestety nie dopisala pogoda, slaba widocznosc, mzawka i mgla. Pojezdzilem troche metrem.
Przede mna dalsze zwiedzanie. Od rana siapi deszcz ale jest cieplo - ponad 25 C
Stoluje sie w malych ulicznych barach, sprzedaz z okienka ale zaplecze w bydynku, czysto.
Nie wiem czy uda mi sie sprobowac wszystkich placuszkow z roznym nadzieniem, nadziewanych klusek na parze. Zasmakowalem w paleczkach [udka kurze] w ciescie na glebokim tlusczu [4 szt 6 pln]
Jedyny klopot do bilet na ekspres Beijin - Hong Kong. Z pomoca Marcina w Polsce wymieniamy korespondencje od tygodnia, przedplacony a biletu jeszcze nie mam.