Geoblog.pl    zbigniewbalke    Podróże     Ukraina, Bułgaria, Turcja, Gruzja, Krym    Krym

Krym

Ukraina
Ukraina, Alushta

Ałupka
Zwiedzamy pałac Woroncewa otoczony 40 - hektarowym parkiem. W czasie konferencji Jałtańskiej mieszkał tu Churchil.
Jałta
Znany wielki kurort z licznymi sanatoriami, hotelami. Ceny bardzo wysokie, plaże zatłoczone.
Ałuszta
Typowa miejscowość wypoczynkowa z wieloma atrakcjami i straganami.
Ladna plaża. Mieszkamy w domku kempingowym z kuchnią i tarasem na dachu. Zostajemy tu 2 dni i prychcimy domowy obiad.
Uties
Letniskowa rezydencja księżnej Gagarin nieudostępniona zwiedzającym. [Ochrona wpuściła nas by zrobić pare zdjęć]
Gaspra
Przylądek z willą Jaskółcze Gniazdo zbudowanej na życzenie moskiewskiej milionerki Rachmanowej. Obecnie droga restauracja i nie dla wszystkich.
Sudak
Twierdza Genueńska która jest rekonstrukcją budowli stworzonej przez konsulów genueńskich w XIIIwieku. Ogrodzona jest murem obronnym gr 1m i wysokości 6 - 8 m
Koktobel
Miejscowość znana z położonej na wzgórzu fabryce win Koktobel. W mieście sklep firmowy gdzie można degustować wspaniałe wina.
Z konieczności musieliśmy tu nocowac - kierowca nie nadaje się do dalszej jazdy.
Nowy Świat
Jest to miasteczko księcia Lwa Golicyna i centrum założonej przez niego produkcji Szampana Krymskiego.
Słoneczna Dolina
Jest tu znana wytwórnia win krymskich [Portwainy Czarny Doktor, Czarny Pułkownik] Stary Krym
Miasto tatarów krymskich z meczetem Chana Uzbeka jednego z najstarszych na Krymie. Mieliśmy tu okazje zobaczyc tatarski obrzęd zaślubin